2015. január 5., hétfő

Újra egy kis steampunk




Imádom ezt a stílust, mondtam már?!

Amikor befutott a megrendelés, hogy egy régi tortám szolgáljon inspirációul egy fiatal lány szülinapi tortájához, rögtön fellelkesültem. Gondoltam, milyen jó lesz egy sok évvel ezelőtti dolgot a mostani képességeimmel, kicsit jobban feljavítva összehozni, de aztán eszembe jutott, hogy a fogaskerekeket már akkoriban is milyen macera volt kivagdosni, így némileg elbizonytalanodtam.
Ami azóta sem változott, hogy nem sokan vannak még rákattanva nálunk erre a stílusirányzatra, pedig azt gondoltam, ezt is elcsépelik nálunk majd hamar, mint azt sok más témában (lásd. kalocsai :P ) láthattuk. Persze jó lenne még kidolgozni valami klassz témát, mert ez inkább az elegánsabb, alkalmi vonalat képviseli, de nem panaszkodom. :)



Anno 2011-ben készült a mintául szolgáló darab, amit még az akkori webcuki versenyre készítettem. Így utólag szemlélve nem volt valami szépen kidolgozott versenymunka, pedig emlékszem nagyon büszke voltam magamra, amikor kész lett. :))
Most annyi volt a feladat, hogy valami hasonló, finom, nőies darabot hozzak össze, ezért rögtön a beige-terakotta-fehér színösszeállítás ötlött eszembe, kis bronzos hatással kiegészítve. A fogaskerekekkel megint elmolyoltam egy sort, úgyhogy muszáj lesz valami szilikon formát szerválnom, ha a jövőben is szeretnék ilyet csinálni.

Ennek a konkrét darabnak az alsó szintje citromos mascarpone krémmel és lemon curd örvényekkel volt töltve, nagyon puha citrusos piskótában, felül pedig a fűzős rész csokitortát rejtett.



Korábbi tortáim a témában:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails