2013. november 3., vasárnap

Pasztell elegancia



Szeptemberi elmaradásomat igyekszem most pótolni, mert újra egy kis csúszásban vagyok.
Ezt a kis emeletes tortát a tévedések elkerülése végett nem esküvői tortának szántam, hanem szülinapra készült. Moncsiéknak ez már a sokadik torta, amit van szerencsém elkészíteni, de most először lett ő az ünnepelt.
Férjecskéjével fogtunk össze, hogy a nagy napon legyen egy olyan torta, ami az ő ízlését tükrözheti, de ugye férfiakkal kommunikálni a női ízlésről kissé nehézkes, így nem tudom mennyire sikerült eltalálni... (bocs Csabi! :))

Ami biztos volt, hogy topsy turvy típusú, azaz ferdére faragott tortaszintek legyenek és pasztell színű, krém, halványrózsaszín rózsákkal. Na most a topsy alapvetően egy bohókás tortastílust feltételez, így fogalmam sem volt, hogy fogom ezt elegáns visszafogott stílusúra összehozni. Mivel a rózsa fajtája nem volt meghatározva, kisebb méretű és kevesebb sziromból álló rózsafajtát gondoltam, hogy többet lehessen csokorba fogni és egyik se legyen túl hangsúlyos. 


Mivel több apró virágocskával töltöttem ki a csokrokat, úgy éreztem, már nem bírna el a torta valami csicsás oldaldíszítést, ezért azt találtam ki, hogy spirálisan körbetekert fokozatosan elvékonyodó fondantzsinórt fogok használni erre a célre, amit mind a két szintnél ott vezettem ki, ahova a csokrokat terveztem tenni. Így egy kicsit olyan vázaszerű hatást kelt szerintem, de legalább nem érzem túldíszítettnek.

Belül mindkét emelet saját fejlesztésű túró rudis belsőt rejtett, vagyis tejszínes túrómousse-t csokis piskótában és vékony csokirétegekkel. Kívül házi fondant és a virágok nagyobb része drótos cukorvirág technikával készült.



7 megjegyzés:

  1. Juj ez aztán a telitalálat!! Szerintem fantasztikusan harmonikus lett az összhatás.

    VálaszTörlés
  2. Atyaég ezt a művészetet!!! Csodálatos!!!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, nagyon aranyosak vagytok! :)

    VálaszTörlés
  4. Drága Pixie! Itt is köszönöm a meglepi tortát. Nincs rá szó, milyen szép volt! És hát végre jó volt kapni is a Te csodádból. És még-még szeretnénk ilyeneket! Márciusban legközelebb :) Puszi Moncsi és a fiúk

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Moncsi!
      Nagyon örülök, hogy örömöt szerezhettem Neked Azon a szép napon! :) Isten éltessen még sokáig, füled sose érjen bokáig! :DDD

      Törlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails