2011. március 4., péntek

Rózsa cupcake rózsavízzel



A naturkozmetikumok iránti rajongásom okán tartok itthon rózsavizet, így amikor megláttam azokat a rózsás cupcake-eket Mari-nél (akit már régóta nézegetek), a Mari's Cakes első sorban latin nyelvű gasztroblogján, máris tudtam, hogy én is csinálok ilyet, de annak még rózsa illata is lesz! :)
Én persze nem tudok olyan szépeket csinálni, mint Mari, és ugyanolyan csillagcsövem sincs, mint neki, de azért picit talán hasonlítanak. Saját receptet kreáltam hozzá a saját ízlésemhez, mert én a tojáshabot úgy önmagában nem nagyon szeretem, maximum sütve.

A rózsavízből a Dabur márkájút használtam, ami nagyon jó szerintem és aki szokott otthon krémeket, testápolókat kotyvasztani magának, annak is tudom ajánlani, mert nem tolakodóan, töményen rózsás, mint az olaj, hanem finoman, diszkréten, kellemesen.

Azért ha fogyasztásra szánt krémet készítünk belőle, azt ajánlom, hogy ne kóstolgassuk, hanem nagy hirtelen mérjük ki a kívánt adagot, csavarjuk vissza gyorsan a kupakot és tegyük el jó messzire, mert úgy eltelít, hogy a végén nem fogjuk már érzékelni, hogy mennyit is kellett volna beletenni, hogy pont jó legyen. :)

Mivel a saját recepteknél is igyekszem mindenből a természetes, adalékmentes anyagokat használni, a rózsavízben oldottam fel kevés céklaport és azzal szineztem a krémet ilyen szép rózsaszínre.


Kétféle krémet készítettem, az első egy krémsajt alapú krém, a második joghurtos, ez utóbbi még tökéletesítésre vár, mert mint a képen is látszik, nincs elég jó tartása, így azt most még nem osztom meg veletek.
A cupcake tésztája könnyű joghurtos, pici vaníliával.
A rózsaszirmokhoz hasonlatos díszítés módját megnézhetitek Mari-nél, vagy az ő youtube-os videóján ITT.





Rózsa cupcake rózsavízzel


Hozzávalók 6 db-os muffinformához:

a tésztához:

6 dkg vaj, vagy margarin

6 dkg cukor

1 nagy tojás

2 evőkanál joghurt

8 dkg liszt

1 csapott teáskanál sütőpor (lehetőleg foszfátmentes)

1 kiskanál vaníliaszirup (vagy fél kupak vaníliakivonat)


a krémhez:

10 dkg krémsajt

5 dkg szobahőmérsékletű vaj

1 púpozott evőkanál porcukor

1 teáskanál rózsavíz

villahegynyi céklapor

A vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzákeverjük az egész tojást. A joghurtot és a vaníliát szintén hozzádolgozzuk, majd a sütőporral összeszitált lisztet apránként hozzáadjuk, míg sima masszát nem kapunk.

A sütőt előmelegítjük, a tésztát muffinpapírba adagoljuk úgy, hogy körülbelül háromnegyedéig érjen a tészta a formáknak. Közepes lángon (gázsütő 5-ös fokozat) tűpróbáig sütjük. A sütőből kivesszük és a formákban hagyjuk őket kihűlni, így a tetejük kicsit visszaesik és szépen elsimul.

A krémhez a vajat addig keverjük gépi habverő segítségével, míg a massza egészen simává nem válik. Ekkor hozzákeverjük a porcukrot, majd azzal tovább habosítjuk. A rózsavízben feloldunk kb. egy villahegynyi céklaport, majd a keverékhez dolgozzuk, míg teljesen fel nem oldódik és egynemű rózsaszínre nem színezi azt.

Nagyfejű csillagcsöves nyomózsákba töltjük és a sütikék tetejére középről indulva, a zsákot függőlegesen tartva körkörösen rányomjuk, a végét finoman felemelve elvékonyítjuk.

8 megjegyzés:

  1. Imádom a cupcake-et! Kb. 2 hónapja lettem nagy rajongója! :) Mivel én nem szeretem az amerikai tömény vajas, cukros, mű színezékes krémet a tetején, ezért nálam mindig mascarpone az alap, abba jön egy nagyon kevés nád porcukor, majd egyéb ízesítő. Múlt hétvégén mogyoróvajasat csináltam, mennyei volt (jön a recept a blogra). A fahéjas is isteni, meg volt már kókuszos-lime-os. Annyira bevált ez az alap, hogy nem is akarok váltani! :)

    VálaszTörlés
  2. De édesek! Nekem a Te cupcaked is nagyon tetszik - megnéztem a Mariét is :).
    A rózsavizet én is imádom, szóval ki kellene találni már ezt a süti teleportálást... hm...

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon szeretem a rózsavizet. Sokféle ételbe bele raktam már én is. Szerintem nagyon szépek a sütikéid. Biztosan ki fogom én is próbálni.

    VálaszTörlés
  4. Pixikém!

    A Te cupcaked még akkor is sokkal szebb, ha nincs olyan csillagcsöved, mint Mari-nek!!!
    Puszi. Zita

    VálaszTörlés
  5. Zizi! Én is krémsajttal csinálom szinte mindig, ha a korábbi receptjeimet nézed, ott általában mascarpone szerepel, de mióta felfedeztem ezt a Sparos krémsajtot, átváltottam arra, mert sokkal olcsóbb és olyan, mint a Philadelphia teljesen. Ehhez a cupcakehez csak azért került vaj is, mert sokkal jobban lehet tőle formázni.

    Köszi Ami! Valamit muszáj lesz kitalálnunk most már. Gyárthatnának valami miniatűr hűtőtáskát mondjuk. :D

    Köszi szépen Dia! :) Próbáld ki az arcodra is, ha már van otthon! :)

    Köszi Zitus! Tudom én, hogy nem olyan szép, de azért köszi! :)

    VálaszTörlés
  6. Karácsonyra kaptam rózsavizet, meg narancsot is, legalább kipróbálhatom :)

    VálaszTörlés
  7. Gondaanyu! Majd mesélj a narancsról, azt még én nem próbáltam! ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails