2011. január 7., péntek

Mogyorós cupcake tejcsokimousse sipkában



Úgy tűnhet talán a bejegyzésekből, hogy ipari mennyiségű mogyorót halmoztam fel az utóbbi időben, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ez már igencsak a vége, és nagyon féltem, hogy tönkremegy, így inkább hamar elhasználom.
Mostanában csupa ajándékból van szerencsém kísérletezgetni, ez a kis cupcake itt például egy nagyon fincsi svájci tejcsoki (Frey) segédletével készült. Legutóbb a mentás, tojás nélküli csokimousse, amit kotyvasztottam, nagyon ízlett és jól formázható volt, ezért úgy véltem, hogy pont alkalmas egy muffin formátumú sütike tetejének a feldíszítéséhez is. Tejcsokival még nem próbálkoztam, féltem is kicsit, hogy milyen állaga lesz. Volt egy pont, amikor a tejszínt adagoltam hozzá, hogy hirtelen zavarossá vált, akkor meg is rettentem, hogy dobhatom ki az egészet, aztán ha elkezdtem már folytattam a műveletet és szépen kisimult, újra krémessé vált a keverék.

A mogyorós tészta nagyon könnyű, leginkább frissen ajánlom a fogyasztását. Ez egy 6 darabos muffinformához mért adag, mert a kísérletezésekhez inkább kisebb mennyiséget használok, így a 12-es formához egyszerűen csak duplázzuk meg az adagot mindenből.


Mogyorós cupcake tejcsokimousseal
(6 db-os muffinformához)

Hozzávalók a tésztához:

8 dkg vaj
8 dkg barna nádcukor

1 nagy tojás

8 dkg liszt

1 csapott kiskanál sütőpor (nálam foszfátmentes)

1 evőkanál kakaó

0,5 dl tej

3 dkg darált mogyoró


Hozzávalók a mousse-hoz:

7 dkg jó minőségű tejcsokoládé (nálam Frey swiss milkchocolate)

1 evőkanál (2 dkg) vaj
1 teáskanál barna nádcukor

1 dl tejszín


A tésztához a szobahőmérsékletű vajat kihabosítjuk a cukorral, majd hozzádolgozzuk az egész tojást. A lisztet összekverjük a sütőporral és a kakaóval, majd robotgéppel simára keverjük a tojásos keverékkel. A tejet hozzáöntjük, simára dolgozzuk a tésztát, majd fakanállal hozzákeverjük lazán a darált mogyorót. A muffinformákat háromnegyedik töltjük a tésztával. Előmelegített sütőben közepes lángon (gázsütő 5-ös fokozat) tűpróbáig sütjük.
A mousse-hoz először felolvasztjuk a vajat, belekeverjük a nádcukrot és félretesszük, hogy feloldódjon benne. Ezután gőz fölött felolvasztjuk a tejcsokit és fokozatosan kis kézi habverővel hozzákeverjük az olvasztott cukros vajat és lehúzzuk a gőzről.
A tejszínt habbá verjük és a már langyos csokikeverékhez teáskanalanként elkezdjük hozzáadagolni, óvatosan kis kézi habverővel dolgozzuk hozzá. A folyamat felénél kissé darabossá válhat, de nem kell megijedni, mire az összes tejszín belekerül, szép homogén elegyet alkot majd a hab.

A kihűlt mogyorós sütikékre egy evőkanálnyi mousse-t teszünk és kis desszertvillával "kócosra fésüljük", majd pici darált mogyoróval megszórjuk.
A mousse hűtőben megdermed, de ha hagyjuk szobahőmérsékleten kiengedni, kézi habverővel újra laza habbá varázsolható.

5 megjegyzés:

  1. Oda vagyok a mogyoróért! Kérek szépen sokat ebből a fincsi cupcake-ből ;)

    VálaszTörlés
  2. Ami, Erinacea, családi tűzhely, megkínálnálak benneteket, de mint írtam, frissen a legjobb, így már sajna el kellett fogyasztani. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails