2010. december 17., péntek

Vaníliakrémes praliné




Barátnőimmel minden évben sk ajándékokkal kedveskedünk egymásnak Karácsonykor, hogy ne terheljük meg túlzottan a pénztárcánkat, de a szívünk azért benne legyen. :) Én általában kotyvasztani szoktam és azt még valami kézműves motyóval is megspékelem, de mióta anyuci lettem, inkább már csak a kotyvasztás részére van időm. Tavaly trüffelgolyókkal, házi marcipánból készült meggyes bonbonokkal és zserbógolyókkal készültem (megnézhetők ITT), idén azonban végre elszántam magam és vettem egy szilikon bonbonkészítő formát, hogy időt spóroljak. Biztosra akartam menni és Erinaceától lestem el a szilikonos bonbonformával való munka fortélyait. Trükkök és tippek ITT.
Bevallom nem sok fogalmam volt a csokoládé temperálásról, de szerencsére nála egy olyan módszert is találtam, amihez nem kell maghőmérővel rendelkezni. Nekem teljesen bevált a beoltós módszer, mert fényes és roppanós lett a csokiburok. A töltelékhez a jelenlegi kedvenc vaníliapasztát használtam (erről korábban írtam már ITT) és kicsit folyósra csináltam, mert szeretem azt a fajta bonbont, amiből kifolyik a krém vagy a likőr, így ezt is ilyenre terveztem.
A tetejét egy picit feldíszítettem olvasztott fehércsokival és cukorgyönggyel, de ezek az ízhatást nem befolyásolják. A csokiburok a Mentától kapott isteni Belcolade csokiból készült, de bármilyen magas kakaótartalmú, jófajta étcsoki megteszi hozzá.
Vaníliakrémes praliné
Hozzávalók:
60 g magas kakaótartalmú étcsoki (nálam 64%-os Belcolade étcsoki)
30 g fehércsoki
30 ml tejszín
fél kávéskanál vaníliapaszta (nálam Taylor & Colledge vaníliapaszta)
A csokiból 40 grammot víz fölött megolvasztottam, majd levettem és a maradék 20 gramm csokit hozzákevertem. Amikor kicsit már langyos lett, kikentem vele a szilikonformákat és a hűtőbe tettem dermedni.
A töltelékhez a tejszínt felforraltam és vízgőz fölött hozzákevertem a fehércsokihoz, míg teljesen fel nem olvadt benne. Levettem a gőzről és miután már teljesen kihűlt, csak akkor kevertem hozzá a vaníliapasztát. Pici kézi habverővel felhabosítottam, majd picike kávéskanállal megtöltöttem a bonbonkákat. Betettem a hűtőbe dermedni. A maradék csokit újra felolvasztottam és amikor már szinte teljesen lehűlt, rásimítottam a dermedt krém tetejére, hogy körben rendesen zárjon. További hűtőben való dermesztés után kipattintottam a formából és fehércsokival díszítettem a már kész pralinékat.

12 megjegyzés:

  1. Uhh, hát ezt megkóstolnám, nyamm... Főleg az utolsó kép láttán fut össze a számban a... ááááh :) Gratulálok, nagyon szép!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Attila! Küldöm fénypostával! :D

    4Gyerek! :DDD

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon gyönyörü a bonbonod!!! Tuti a diszites is! Örülök, hogy tudtad hasznalni a leirasaim!

    VálaszTörlés
  4. Piszke, gyorsan fogy, de telepátiával még tudok küldeni. ;)

    Erinacea! Most indultam volna épp referálni. :) Köszönöm szépen mégegyszer a hasznos tanácsokat és a dícséretet!

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is gyönyörű.:) Nekem is küldhetnél fénypostával.:)
    Lívia

    VálaszTörlés
  6. Kedves Pixie!

    mindig meg tudsz lepni valamivel. Nagyon szép lett, gondolom finom is... a képek meg egyenesen szuperek!!!

    Ügyi vagy!!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom biztos, nagyon csinosak!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Menta! Ez neked is köszönhető. ;)

    Köszi Kricky! Olyannyira fincsi, hogy már alig van, kezdhetek neki a következő adagnak, mert nem marad karira. :)

    Köszi Ottis! Aranyos vagy! :)

    VálaszTörlés
  9. Szia Pixie! :)

    Hűha! Ezek a bonbonok irtó jól néznek ki! :) Én is tervezgetem kb 1 hónapja, hogy neki állok bonbont készíteni! Azt hiszem ma tényleg eljött az ideje... Remélem sikerülni fog! :)

    Pusszantás!

    VálaszTörlés
  10. Vaníliapasztát lehet házilag gyártani?Olvastam,hogy mindössze vaníliakivonat és cukor keveréke.Vaníliakivonatot már csináltam házilag,a kérdés az,hogy mennyi cukrot kell és milyen módon hozzákeverni? :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails