2010. május 17., hétfő

Chilis-csokis muffin sárgabarackkal, csokisapkában



Találtam a hűtőben egy fél üveg sárgabarack befőttet, gondoltam kiváló töltelék lenne belőle egy kis csokis muffin közepén, a csilit már csak mellégondoltam fűszerezésnek.

Kaptam egy szuper muffinos könyvet ajándékba tesókámtól, abból használtam fel egy alapreceptet kisebb módosításokkal, de az arányokat igyekeztem betartani, hátha beválik. Még annyit változtattam rajta a fűszerezésen kívül, hogy sárgabaracklekvárt is tettem a tésztához, amit nem bántam meg, mert nagyon jó porhanyós-omlós lett általa. Készült belőle egy étcsoki-sapkás és egy tejcsoki-sapkás változat is. Ímígyen követtem el tehát:

Hozzávalók:
1 csésze szobahőmérsékletű vaj, vagy margarin
1 csésze cukor
3 tojás
1,5 csésze liszt
1 kiskanál vaníliakivonat
fél csomag sütőpor
1 evőkanál kakaópor
50 g reszelt étcsoki
fél csésze tej
2-3 evőkanál baracklekvár
késhegynyi őrölt csili
sárgabarackbefőtt

A sapkákhoz:
5 dkg étcsoki
5 dkg tejcsoki

A tésztához habosra kevertem a vajat a cukorral, majd a tojásokkal. A lisztet összeszitáltam a sütőporral és a kakaóporral, majd beledolgoztam a tojásos keverékbe. Belereszeltem a fél tábla csokit, hozzáadtam a vaníliát, és folyamatos keverés mellett a tejet, a baracklekvárt és a csiliport.
Előmelegítettem a sütőt. A tésztából egy evőkanálnyit raktam először a papírformákba, majd egy fél sárgabarackbefőttet, végül még egy fél evőkanálnyit a tetejére. Így pont olyan szépen emelkedik meg, hogy nem lesz púpos, hanem kicsit elterül a tetején. Gázsütő 5-ös fokozatán sütöttem kb 5 percig, majd visszavettem 4-esre és tűpróbáig sütöttem, így nem ég meg az aljuk.
És akkor a muffinmama rászólt a muffingyerekére, hogy kisfiam ki ne menj csokisapka nélkül játszani! :DDD
...kiváncsi vagyok, öt percen belül hány üzenetet kapok, hogy vegyem le sürgősen ezt a gyenge poént a posztról... :)

9 megjegyzés:

  1. Húúúú de jól néz ki! Az étcsokis-sapkásból kérhetnék egyet...? ;o) Gyönyörű a díszítés! :))

    VálaszTörlés
  2. Nanáhogy! :) Küldöm telepatival...

    VálaszTörlés
  3. :DDDDD le ne vedd! Nekem teCCCik a poén!!! :DDD

    Csudiklassz a muffinod, én is az étcsokisra szavazok! Mennyire volt csípős?

    VálaszTörlés
  4. :DDD
    Szerintem pont jó volt. Az is igaz, hogy extra erős ez a csilipor, amim van, így csak egy pöttyöt mertem belerakni.

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Régóta nézegetlek, csak csendben, most viszont muszály megkérdeznem: a csokimintát a tetején miből csináltad? Illetve nem is ez a kérdésem, hanem az, hogy amiből csináltad, azt hogy csináltad? :)
    Nagyon szép egyébként ez is, meg minden más is, amit a blogodon eddig láttam (s az nem kevés)!

    Elrenor

    VálaszTörlés
  6. Kedves Elrenor! Nagyon szépen köszönöm, igazán aranyos vagy! :)
    A csokimintát úgynevezett plasztik csokiból csináltam, ami nem más, mint olvasztott csoki, egy kis cukorszirup vagy méz, és egy pici étkezési keményítő. Ennél éppen malátás cukorszirupot használtam, de akár juharsziruppal is próbálkozhatsz, ha az van otthon, a lényeg az állagában van, csak ki kell tapasztalni, mikor formázható. Majd mesélj mit alkottál! ;)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen :) Azt tudom, hogy plasztik csoki, de ami nekem van recept, ahogy izoszörp meg keményítő szörp kellett volna, olyat én meg nem nagyon tudom, hol szerezhetnék! Ki fogom próbálni ezt a receptet, köszönöm!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails