2010. április 5., hétfő

Steampunk torta, vagy valami hasonló...


Nyuszik, barikák és kiscsibék helyett én Húsvétkor egy efféle tortát késztettem, finomlelkűek kéretik szemeiket becsukni. :)

Najóvanna, hát szülinapra készült, és nagyon szerettem volna eltrafálni az ünnepelt ízlését, remélem sikerült.

A steampunk stílus rövidtávú tanulmányozása közben rá kellett jönnöm, hogy itt több féle stílusirányzat létezik, így elég nehéz volt a funkcionalitást (merthogy torta) a stílussal összeegyeztetni. Rájöttem, hogy nekem a neoviktoriánus irányzat szimpatikus, de arra nem tudtam semmi értelmesebb ötlettel előállni, ezért maradtam ennél a robotos ötletemnél. Az egyik jellegzetes elem a fogaskerék ezeknél a "gőzpunk" cuccoknál, így ezt használtam dekorációs elemként. (Férfiemberek kérem ne kötözködjenek, hogy a kerekek nem kapcsolódnak egymásba, és a többi, mert itten kérem én feláldoztam a művészet oltárán alkotói szabadság címén ezt az apróságot :D)

A robotocskát kicsit olyan timburtonös, szerencsétlen kinézetűre terveztem, végül egy ilyen lett belőle, asszem szerencsétlennek, szerencsétlen. Vagy nem? :)

Egyébként fehér vajas piskótát használtam tiramisu ízű krémmel.

13 megjegyzés:

  1. Jó kis stílus ez a steampunk, állítólag az új Sherlock Holmes film tiszta ilyen. Minden esetre a torta nagyon ütős! El tudom képzelni az ünnepelt arcát.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép és aprólékos munka, gratulálok a türelmedhez! Felületét festetted csak ezüstre, vagy magát az anyagot?

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, nagyon kedvesek vagytok! :)

    Ági: nekem is nagyon tetszik ez a stílus, az a Sherlock Holmes film pont a neoviktoriánus irányzat jegyében készült az előzetes szerint, de még nem láttam. Ilyen pl a Wild Wild West (Vadiúj vadnyugat) meg a Van Helsing is.

    Köszi SzT! :)

    Kiskukta: Köszönöm szépen a dícséretet, tényleg macerás volt. Csak felületileg szineztem lüszterfestékkel, ahhoz aztán tényleg kellett türelem. Sajnos nem is lett elég egyenletes a festés, de még ki kell tapasztalnom, mert ez volt az első próbálkozás ilyen nagy felületen.

    VálaszTörlés
  4. Hát ezt odatetted!
    Zseniális!

    VálaszTörlés
  5. Ez a torta nagyon ott van! Annyira fiús :) Tuti örültek neki, egyáltalán meg merték kóstolni? Nekem nem lett volna szívem hozzá.
    "Kerekek nem kapcsolódnak egymáshoz" fel sem tűnt :DDD .

    VálaszTörlés
  6. Köszi Raindrop!
    Köszi Ami!
    Hát, nekem kellett felvágni, mert senki sem merte. :) Most kell csinálnom a robotkának egy külön talapzatot, hogy megmentsük az utókornak. Majd lefényképezem, mint polcdíszítő elemet utólag. :D

    VálaszTörlés
  7. Kukk be hozzám, légyszi! :)

    VálaszTörlés
  8. Asztaaaa...
    Szerintem ez az eddigi legjobb tortád! Az előbb mutattam a pasimnak, teljesen el volt ájulva (nagy sci-fi rajongó) nem akarta elhinni, hogy ez torta. :)

    VálaszTörlés
  9. Szia!:-) Valamilyen "fogaskerekes" tortát szeretnék a kisfiamnak a szülinapjára november elején. Szeretném megkérdezni, hogy a fogaskerekeket hogyan vágtad ki (mármint formával vagy egyenként szöszölve...?:-O:-)) és mi ez a festék, ami ilyen ezüst színű? Előre is köszi! (martina.mucsi@yahoo.com)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Tina! A fogaskereket egyenként szöszölve vágtam ki, úgy ahogy mondod. Sima szikével csináltam sablon nélkül, szemmértékre, bár a nagyobbaknál előbb köröket szaggattam kicsi pogácsaszaggatóval, utána vágtam bele a lyukakat, úgyhogy eltartott egy ideig. :) Ez a festék, az úgynevezett lüszterfesték, amit por formájában lehet cukrászkellékesektől beszerezni, én alkoholban oldottam fel, majd úgy kentem rá ecsettel a felületükre. Remélem sikerrel jársz majd! :) üdv, Pixie

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép minden tortád. Ügyes vagy,

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails