2010. február 4., csütörtök

Hibiszkuszsüti© :)

Már régóta kísérletezgetek azzal, hogy különböző élelmiszereket természetes színezékként próbáljak felhasználni sütés-főzés közben. Most a hibiszkuszra esett a választásom, mert már korábban megfigyeltem, hogy szinte minden gyümölcsteába tesznek, valószínűleg éppen azért, mert nagyon szép élénk vörös színt kölcsönöz a teának. Valószínűleg nem én találtam fel a spanyolviaszt, mindenesetre nem találtam sehol ilyen alkalmazásra vonatkozó információt, ami lehet, hogy másnak kitartó kutatómunkával talán sikerülne.

Kipróbáltam a sütemény tésztájához és a tetején látható krémhez is. Ebből egyszer már csináltam egy adagot, de akkor még nem úgy nézett ki, hogy érdemes lett volna lefényképezni. :)

A tészta egy kevert tészta, aminek a pontos receptjével megint csak nem tudok szolgálni, mert szokás szerint hasraütéssel készült, de legközelebb már mérek és kiegészítem a bejegyzést a recepttel. A tészta vöröses árnyalatú, a krém pedig inkább olyan rózsaszínes-lilás lett tőle, ami a képen nem nagyon látszik, de szerintem nagyon szép. A hibiszkuszlevélből nagyon erős főzetet készítettem és így használtam fel.

A hibiszkusz virágából készült tea egyébként nagyon egészséges, vérnyomáscsökkentő hatású, valamint az érrendszer és vese megbetegedésének kockázatát is csökkenti. Ha még ez sem győzött meg mindenkit, a legújabb kutatások szerint antioxidánsként is működik, ezáltal sikeresen harcolhatunk vele az öregedés ellen! :) Információimat innen szereztem: Hibiszkusz.

Ja, és ezúton is hálás köszönet kedves barátnőmnek Beának, a szépséges tányérért. :)

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki! És milyen szuper ötlet ez a hibiszkusz! Annak tényleg szép színe van, nem is jutott volna eszembe, hogy ilyesmire is lehet használni. Ügyi vagy!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails